Saturday, July 18, 2009

Nikmat Sihat dan masa lapang

Salam semua kaum muslim & muslimat yang budiman. Semoga hari2 kita dirahmati Allah swt.
Ketika saya compose post kali ini, saya dalam keadaan yang sgt letih kerana baru saja balik dari brisk walking and cycling dengan anak bongsu saya, hakeem danial.
Kalau setengah2 orang ada yang addicted to clubbing, karaokeing, fishing etc.. tapi saya get addicted to exercising. Apa saja jenis exercise, you name it, i will love it!! Memang menjadi routine saya kalau ada kelapangan even during weekdays selepas pulang dari pejabat, saya akan berkejar2 untuk pergi brisk walking and cycling. Berpeluh2 hasil dari exercise tadi adalah satu kepuasan. Salah satu kelebihan exercise ni ialah walaupun seharian bekerja di pejabat, badan tak merasa letih dan mengantuk. Cubalah dan cari rasa kepuasan setelah peluh mencurah2 mengeluarkan toxin dalam badan. Badan sihat, otak cergas!
"2 jenis nikmat yang manusia selalu sia-siakan adalah nikmat sihat dan nikmat masa lapang". Oleh itu, kerjakan lah perkara2 yang baik & berfaedah dan dirikanlah solat serta perbanyakkanlah ibadah ketika kita masih sihat dan berkelapangan.
Oklah setakat ni saya buat kali ini. Saya ingin menikmati air blackcurrent yang baru saja dihidangkan oleh anak sulong saya, nur faradiana (thank U dear, love you with all my heart). After that shower and solat. Till then, adios!!

No comments:

Post a Comment