Monday, July 27, 2009

Inilah masalahnya membeli kereta buatan Malaysia........


Sabtu lalu adalah hari bekerja bagi syarikat saya dan seperti biasa hubby saya akan menghantar saya ke pejabat sebab beliau bekerja 5 hari seminggu.

Hari Sabtu adalah hari yang tak produktif sebagai hari bekerja bagi diri saya. Sebabnya, saya dan hubby akan pergi minum dulu sebelum saya masuk pejabat. So Sabtu lepas kami ke gerai makan Wak Leman yang famous di Batu Caves (famous ker?). Saya turun dulu dari kereta sementara hubby saya mencari parking. Memang sikap hubby saya tak suka parking di tempat yang sibuk lalu di 'park' keretanya di depan Hong Leong Bank, kiranya jauh jugalah dari gerai Wak Leman.


Selesai makan dalam lebihkurang jam 9:15 pg, kami pun berangkatlah menuju ke pejabat saya berjalan kaki. Setiba di depan pejabat saya, saya pun melambai suami yang kemudian menyambung perjalanan ke kereta beliau.


Sesampai dikereta, hubby saya pun tekan alarm tapi tak berfungsi. Ditekannya lagi berkali2 tapi tak juga berfungsi. Hubby saya menjadi bingung bercampur marah dengan kereta yang baru saja 5 bulan dibelinya. Eh, takkan lah baru beli alarm dah rosak??


Tiba2 dia terpandang passenger seat depan ada helaian kertas yang dirasanya sebelum ni tiada. Tenung punya tenung, dia pun terus berlalu dari situ, make one round di kawasan tu kemudian pulang semula ke keretanya.


Inilah masalahnya beli kereta buatan Malaysia, sebab terlalu banyak dijalanan maka suami saya rupanya tersalah kereta. Kereta kawan saya, zulaina disangka keretanya. Malu! Malu! Malu! Tapi dia cool so dia buat bodoh je, masuk kereta, start engine dan terus belah.... Dalam hati harap2 takde orang notice!

No comments:

Post a Comment