Tuesday, July 14, 2009

5 'S'

Assalamualaikum.. ermmm.. hampir 2 minggu saya tidak menghasilkan nukilan dalam blog saya. Busy? Maybe. Tapi itu bukan alasan yang concrete. It's just a matter of how you manage your time.

Anyway, last saturday anak bongsu saya menghadiri kem motivasi & qiamullail di surau nur ikhwan rawang perdana. Kem khusus untuk pelajar2 yang akan menduduki peperiksaan besar tahun ni. Programnya sama seperti tahun2 yang sebelumnya tapi kali ni ada diberi kesedaran pada anak2 kami tentang dakyah yahudi. Kalau my previous post ada sebut dakyah yahudi melalui 3 perkara- fesyen, hiburan dan makanan tapi kali ini saya dikejutkan dengan 5 'S' iaitu songs, screens (movies), smokes (rokok), sports & sex! Benar sekali!

Saya rasa tak perlu lah saya elaborate tentang 5 'S' ni tapi nasihat saya cuba allocate kan masa yang ada untuk renungkan samada anda adalah antara mereka telah terperangkap dengan dakyah ini.
Opps! I guess I have to pen off for now. It's almost 12 midnite. Try not to stay up too late sebab esok nak bangun awal pagi or I'll be late for work. Hmmm, carilah keberkatan dalam hidup yang singkat ini. Sesungguhnya manusia yang dalam kerugian adalah manusia yang alpa dengan keduniaan dan lupa tentang mati dan akhirat. Nauzubillah.

2 comments: