Tuesday, November 17, 2009

Sedih, hairan, geram, marah dan malu

Terpampang di muka depan Harian Metro bertarikh 15 November 2009 berita sumbang mahram antara 2 orang adik-beradik yang menyebabkan si kakak mengandung!
Perasaan saya bercampur baur bila membaca headline ni. Terkejut? Tidak lagi sebab kes sumbang mahram memang bukan perkara baru di Malaysia. Tapi saya rasa sedih sebab mereka ni adik-beradik. Hairan sebab masakan ahli keluarga yang lain tak tau tentang kegiatan mereka? Geram sebab perkara macam ni boleh berlaku? Marah, entah pada siapa saya pun tak tau? Dimana silap kita?
Tangan saya terhenti dari mencapai akhbar tersebut. Malu saya nak bawa balik untuk dibaca oleh anak2 saya. So saya tak tau apa cerita selanjutnya.
Ya Allah ya tuhan kami, kau jadikanlah anak2 kami anak2 yang soleh dan solehan...Amin.

1 comment:

  1. Waalaikumsalam wbt.

    Thanks for your comment. I really do appreciate it. Do come again!

    ReplyDelete