Tuesday, November 17, 2009

Takde rezeki

Buah durian belanda.... anak2 saya pelik tengok rupa buah ni.

Rumah lama kami di Kota Tinggi dulu ada pokok durian belanda. Memang kami tak heranpun nak makan sampaikan buah2 ni jatuh ke tanah lalu busuk begitu saja.

Last week saya ke pasar tani di Selayang sebab terasa nak makan buah durian belanda. Bukan mengidam! Bila ditanya harganya, mak datuk bukan main mahal lagi mengalahkan buah durian. Harga sekilo RM9.00. Kerana nak makan jugak, saya belilah sebiji yang sederhana besar seberat 1.1kilo. Masih muda so kenalah peram dulu.

Nak dijadikan cerita, saya lupa dan setelah 5 hari baru teringat nak check buah yang diperam tu. Memang bukan rezeki saya, buah durian belanda tu dah terlalu lembik dan dah mula rosak.

Arghhh... takde rezeki saya! Frust lah!
Align Center

No comments:

Post a Comment