Sunday, November 1, 2009

Al kisah Edika & auntie nye

Salam tangan bakal mak mertua..jadi menantu yang baik ye!

Masih ingat lagi satu peristiwa lucu kat umah my sister di Shah Alam. Waktu tu Edika (cucu kami) pun ada tapi papa and mama dia keluar dgn my sister. So tinggallah my family and I dan juga the bride-to-be, cik Reni (Edika’s aunt) …
Edika dgn Mama dan Papanya...

Maghrib hampir tiba so it was time untuk mandikan Edika sebab malam tu diaorang nak balik ke Kuching. Fuhhh, bukan main suka lagi dia main air, memang hantu air! Selesai Edika mandi Reni pun (dengan rasa penuh tanggungjawab terhadap anak sedaranya) tolonglah nak siapkan Edika pakai baju. Yelah, come December 12th, Reni bakal jadi isteri dan lepas tu nanti kalau ada rezeki, bakal jadi ibu lak so kenalah praktiskan? So kitaorang pun biarkanlah aunty dia tu menguruskan Edika kerana kami YAKIN Reni BOLEH!!!
Gambar gelap...hehe.. kumpulan reni menang jigsaw puzzle contest held during raya puasa recently.

Tunggu punya tunggu sambil tengok tv saya pun mulalah hairan kenapa lama sangat Edika nak pakai baju ni? Elok jer terlintas pertanyaan tu kat kepala saya, tetiba Edika pun berlari keluar dari bilik dengan bersarungkan pampers jer! Lah! Tak siap lagi rupanya?? Punyalah lama baru pakai pampers jer??

So saya pun usung Edika kebilik Reni. “Kenapa lama sangat?” saya tanya Reni.
“Susahlah nak pakaikan pampers” kata Reni. “Cuba Kak Julie tengokkan..”Belek punya belek saya pun naik blur jugak maklumlah dah lama tak buat kerja2 ni. Sampaikan pelekat pampers tu tak boleh guna sebab saya dok bukak, tampal, bukak, tampal. At last barulah saya perasan… hmmm, patutlah susah, Cik Reni kita pakaikan pampers terbalik!! You have failed your first test Cik Rang Raini!! Tapi takpe, itu baru selingan jer, yang penting ada initiative nak cuba. You go girl!!

No comments:

Post a Comment