Thursday, August 20, 2009

Hobi Baru - Fotografi

Iye, saya ada hobi baru, huhuhu. Semuanya bermula sewaktu Kembara Taman Rawang Perdana ke Terengganu pada June 09 yang lalu. Waktu pulang, suami saya hanya perhatikan keghairahan saya mengambil gambar menggunakan handphone Nokia N70 saya tu. Hehe, hasilnya sudah tentulah blur memandangkan gambar di snap sewaktu kereta sedang bergerak laju. Kesian agaknya dengan saya, so satu hari saya diberikan kezutan... suami saya belikan saya camera Canon Powershot! Seronoknya... gembira tak terkata. Sejak tu lah saya dah ada hobi fotografi ni. Nak tengok hasilnya? Jom.....


Ingat lagi kuching ni? Yup, si BOB yang hensem ni.

Kakak Bob!! Jauh mata memandang Kak Long?

Yang bongsu, yang mucuk, yang machin!

Ni photographer memang betul2 mentah nih. Hasil gambar pun blur2 gak walaupun camera dah canggih (sket ar). Actually kalau guna Auto mode memanglah senang jek, snap jer gambarnya tapi Auto ni tak thrill lah. So saya belajarlah guna manual. Tu yang gambar jadi blur2x. Belajarlah katakan. Jom tengok gambar saya lagi...

Wakakakaka... nilah satu2nye beg saya yang dibawa kehulu, kehilir... tak macam zue dengan koleksi beg nye!! Tapi itu hobi masing2kan? Saya okay jek ngan beg satu nih. Setia gitu...


The 3 'hensem' guys yang share rumah ngan saya...hehehe


Blur tak? Saya ni rabun dekat (sign of old age!) so nampak cam blur jek photo nih.

A picture tells a thousand words. Exactly true!! But then, untuk dapatkan shot yang boleh menghasilkan makna yang mendalam is not easy though.

Hari Sukan BSN KL. Abah beri tips pada Akeem untuk menang nih.

Cucuku!


Maisara, niece saya yang tak banyak cakap tapi bila dia bukak mulut jek, suaranya bukan main besau lagik!


Suami saya memang suka pakai glove kalau bawak motor maupun drive keter


Bakal peNantin .. hehee.. reni looked so radiant on her engagement day. How lucky of you Naz!

Okaylah, it's getting late now. Really do enjoy sharing these photos with you guys. Nanti saya amik gambar lagi and post dlm blog ye! Do drop a word or two to comment yah! Thank U !!

2 comments:

  1. Assalamualaikum,
    Semua gmbr cantik...

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam, welkam, welkam.

    Auntie amik gambar banyak tapi banyak lah jugak yang blur2. Wakakaka, kena belajar lagik nih...

    ReplyDelete